Adfunding
Image default
Aanbiedingen

Hoe word je een ondernemer?

Vind je passie, waar krijg je energie van?

Dit is een van de belangrijkste vragen die je aan jezelf moet stellen als je een eigen bedrijf starten gaat. Om succesvol te worden met je eigen bedrijf moet je iets doen wat je leuk vindt en graag doet. Kijk ook goed naar je eigen doelen, waarden en doelgerichtheid. Dit helpt je ook om jezelf op een fundamenteel niveau te leren kennen en te bepalen wat je wilt doen met je bedrijf. Wanneer je gepassioneerd bent in wat je doet met je werk zal je meer energie hebben en gemotiveerd blijven voor je eigen bedrijf. Dit kan ook helpen om duidelijkheid te krijgen over waar je je op moeten concentreren en welke stappen je moet nemen.

Bedenk een product of dienst die daarbij past

Nadat je je passie hebt gevonden is het zaak om deze in de vorm van een product of dienst te gieten. Dit kan soms erg lastig zijn, met elke passie kan je makkelijk geld verdienen. Bij de een spreekt het voor zich welk verdienmodel je gebruikt maar bij een ander kan dit een grote uitdaging zijn.

Bij het bedenken van een product of dienst is moet je met een aantal zaken rekening houden.

  • Wie is de doelgroep?

  • Levert mijn product of dienst genoeg waarde?

  • Wat zijn de huidige trends in de markt?

  • Welk verdienmodel past bij je doelgroep?

Een voorbeeld van producten die je tegenwoordig vaak ziet is een abonnement box. Dit zijn fysieke producten, maar ze hebben wel een soort lidmaatschap. Hierdoor is het deels ook weer een dienst doordat je je doelgroep voorziet van extra gemak! 

Wanneer je bezig bent met een product of dienst is het handig om je ook alvast in te schrijven bij de kamer van koophandel. Zo weet je zeker dat je per direct de markt op kan wanneer je product of dienst klaar is.

Bereik je doelgroep!

Wanneer je je product of dienst hebt bepaald is het de zaak om je doelgroep te gaan bereiken. Hierbij moet je eerst goed kijken waar je doelgroep te vinden is. Wanneer je doelgroep bestaat uit de generatie Zal je je marketing anders moeten inrichten dan wanneer je doelgroep voornamelijk uit 50 plusser bestaat. In dat tweede geval zou je moeten denken aan televisiereclame of iets dergelijks. Dat is vaak erg duur en ook lastig. 

 

Wanneer je doelgroep bestaat uit de generatie Z kan dit al een stuk makkelijker zijn. Deze generatie is voornamelijk online te vinden op social media. Om deze jongeren te bereiken hoef je in principe alleen maar een account aan te maken voor Facebook of Tik Tok. natuurlijk moet je dan nog wel de juiste boodschap zien over te brengen met je content. gelukkig kan je daarvoor veel informatie vinden op het internet. En wie weet ben je zelf al heel goed met social media. Dan heb je direct een stapje voor.


https://hustl.nl/starting/eigen-bedrijf-starten/