Adfunding
Image default
Winkelen

Online producten kopen

Door de corona restricties waren consumenten het afgelopen jaar bijna verplicht om online iets te kopen. De grootste online groei was te merken in de supermarkten, maar ook grote online platformen als CoolBlue, Bol.com en Marktplaats.nl hebben een duidelijke stijging in het aantal online bezoekers en kopers. Steeds meer winkels hebben dan ook meer aandacht besteedt aan de webshop. Helaas in de meeste gevallen noodzakelijk, maar toont toch aan dat de verwachting is dat ons koopgedrag zal veranderen. Steeds vaker zullen wij online producten kopen in plaats van de drukke winkelstraat in.

Het gemak van online winkelen

Het grote gemak die je als consument hebt als je online winkelt zijn natuurlijk een belangrijke reden van de populariteit. Zeker gezien dezelfde rechten die je als consument hebt, denk bijvoorbeeld aan de 14 dagen bedenktijd. Daarnaast hoef je de deur niet uit en kan je heerlijk vanaf je bank online producten bestellen die vaak de volgende dag al worden thuisbezorgd. Hoe makkelijk wil je het hebben? Naast het gemak kan het ook lonen om online te winkelen, zo kan je makkelijker producten vergelijken van verschillende winkels om zo de beste deal te krijgen. Let alleen wel op dat je bij een winkel koopt die betrouwbaar is. Let goed op de reviews en bijvoorbeeld de contactgegevens. Misschien net zo belangrijk is het om op de levertijd te letten, aangezien sommige winkels met dropshipping werken. Dit kan betekenen dat je soms wel een aantal weken moet wachten op je aankoop.

Online shoppen

Zwembaden, schaatsen, tuinartikelen, wooninrichting, telefoons, verf, vibrator, speelgoed, elektronica, gordijnen, bedden en boeken waren altijd al erg populair om online aan te schaffen. Daar zijn het afgelopen jaar boodschappen, thuiswerk artikelen en sportartikelen bijgekomen als populaire producten die online zijn verkocht. Vooral de grote winkelketens die hun grootste omzet haalden uit fysieke winkels hebben meer aandacht besteedt aan hun online winkel. Dit om er maar voor te zorgen om toch nog sales te kunnen maken ondanks de vele restricties. Het Nederlandse shopgedrag zal dan ook veranderen en zal er online meer gekocht worden.