Adfunding
Image default
Aanbiedingen

Guerrilla marketing: viraal gaan is ook gaan

Guerrilla marketing: viraal gaan is ook gaan

Als jij regelmatig op TikTok zit, zal de zin “viraal gaan is ook gaan” je vast bekend in de oren klinken. Vaak gaat deze uitspraak gekoppeld met een bijzondere actie, die vaak ook nog eens misgaat. Dus, als dit het geval is, waarom is dit dan toch iets waar marketeers op in kunnen springen? In deze blog behandelen we precies dit, door je uit te leggen wat guerrilla marketing is en hoe jij het kunt toepassen. Lees snel verder!

 

Wat is guerrilla marketing?

Heb jij wel eens een filmpje op Facebook gezien waarin één iemand begon te dansen, waarna steeds meer mensen meededen, totdat uiteindelijk een heel winkelcentrum volstond met dansende mensen? Dit wordt een flashmob genoemd: een typisch voorbeeld van een guerrilla marketing actie. Omdat dit iets is wat je niet elke dag meemaakt, is het gelijk iets wat impact maakt op mensen. Ze filmen dit en delen het op social media, waardoor ook hun vrienden dit te zien krijgen.

Stel je eens voor dat dit wordt gedaan met een actie van jou. Jij verzint iets unieks, koppelt daar je bedrijfsnaam of logo aan en hoopt op het beste. Mensen zien dit en beginnen dit direct met hun vrienden te delen. Oftewel: gratis mond-tot-mond reclame. Dit is de kracht van guerrilla marketing: door iets onverwachts te doen, zorg je ervoor dat je besproken wordt en daardoor je naamsbekendheid laat groeien.

 

Hoe zet je guerrilla marketing in?

Waar een flashmob een goed voorbeeld van een pakkende actie is, is het lastig om hier een bedrijfsnaam aan te koppelen. Toch zijn er voor bedrijven veel opties op het gebied van guerrilla marketing, zowel online als offline. We zetten er een paar op een rijtje:

 

  • Een pakkend kunstwerk met graffiti op een drukbezochte plek

  • Een stoepschildering op een plein

  • Een unieke wijze van inspringen op een TikTok trend

  • Een gave video waarin iets grappigs of inspirerend gebeurt

  • Een poster in bushaltes

  • En nog veel meer!

 

Guerrilla marketing inzetten!

Hou je ervan om iets te doen wat niemand zag aankomen, dan is guerrilla marketing dus een interessante tactiek voor jouw bedrijf! We begrijpen het goed dat je hier graag hulp bij ontvangt, waarom we je graag voorstellen aan Traffic Today. Dit marketingbureau heeft een breed team vol met enthousiaste, creatieve marketeers die precies weten hoe ze guerrilla marketing inzetten voor jouw bedrijf. Begin meteen!

https://www.traffictoday.nl/