Iedere ondernemer zal het kunnen beamen: geen enkel bedrijf kan tegenwoordig nog zonder goede website. Het maakt niet uit of je producten verkoopt of diensten aanbiedt: een goede website is onmisbaar. We zijn immers allemaal de hele dag online, en klanten zoeken steeds vaker via internet naar een vakman of product. Wanneer jouw bedrijf niet beschikt over een professionele website zul je honderden (of misschien wel duizenden) klanten per dag mislopen. En dat wil je natuurlijk koste wat het kost voorkomen. Maar waar moet een goede website aan voldoen? Oftewel, wat zijn de geheimen achter succesvolle websites? Klanten kunnen alle informatie gemakkelijk vindenLaten we eerlijk zijn: op internet hebben we allemaal een korte concentratieboog. We willen vooral snel en gemakkelijk de informatie vinden die we zoeken. Wanneer klanten niets kunnen vinden over jouw bedrijf zullen ze daarom op zoek gaan naar de website van een concurrent. Om dit te voorkomen is het van groot belang dat alle informatie voor het oprapen ligt. Denk bijvoorbeeld aan contactgegevens, de werkwijze van het bedrijf en eventuele informatie rondom de openingstijden. Dit kun je realiseren door verschillende webpagina’s te gebruiken. Succesvolle websites zorgen ervoor dat je binnen enkele muisklikken op de pagina bent die je zocht. Klinkt dit vooral heel ingewikkeld? Maak je geen zorgen, want je kunt natuurlijk ook je website laten maken door een professioneel bedrijf. Succesvolle websites kunnen hun concurrentie aftroevenWebsites zijn succesvol wanneer ze klanten precies geven wat ze zoeken. Dit betekent niet alleen het vinden van de juiste informatie, maar ook het zien van een professionele website. Je kunt je website eigenlijk zien als het nieuwe visitekaartje. Zorg ervoor dat jouw website er stijlvol en vooral professioneel uitziet. Maak gebruik van jouw logo én van de kleuren van je bedrijf. Door het bouwen van een mooie website kun je er namelijk voor zorgen dat consumenten je sneller vertrouwen, waardoor je meer klanten zult binnenslepen. Wil je jouw zichtbaarheid online nog verder verbeteren? Dan is het ook slim om actief te zijn op sociale mediakanalen zoals Instagram en Facebook. Hier kun je snel contact leggen met (nieuwe) klanten, en kun je verder toelichten waar jouw bedrijf voor staat en wat jullie doen. Klanten kunnen via de website contact met je opnemen Iedere succesvolle website heeft een contactpagina. Door het delen van je contactgegevens kun je er namelijk voor zorgen dat potentiële klanten je gemakkelijk kunnen bereiken wanneer ze je nodig hebben. Let wel op, want alleen het aanbieden van een telefoonnummer is niet voldoende. Niet iedereen heeft namelijk tijd om te bellen, en het onthouden van een telefoonnummer is niet altijd gemakkelijk. Zorg daarom voor voldoende alternatieven, zodat je geen klanten misloopt. Denk bijvoorbeeld aan het vermelden van social media-accounts of een e-mailadres. Wil je het nog gemakkelijker maken voor je klanten? Dan kun je ook kiezen voor een contactformulier op de website. Klinkt dit heel moeilijk? Maak je geen zorgen, want ook hier kan een professionele websitebouwer je mee helpen.
|