Marketing gaat over het identificeren en voldoen aan menselijke en sociale behoeften. Een van de kortste zakelijke definities van marketing is ‘op een winstgevende manier aan de vraag voldoen’. Toen eBay zich realiseerde dat mensen de benodigde items niet konden vinden, creëerde het een online veilingcentrum. Toen IKEA merkte dat mensen kwaliteitsmeubilair wilden voor een veel lagere prijs, werd modulair meubilair geboren. De twee bedrijven blinken uit in marketing en vertalen particuliere of sociale behoeften naar winstgevende zakelijke kansen. De American Marketing Association biedt de volgende formele definities: marketing is het creëren, uitwisselen, leveren en uitwisselen van activiteiten die waardevol zijn voor klanten, klanten, partners en de samenleving als geheel, een reeks instellingen en processen. Omgaan met deze uitwisselingsprocessen vereist veel werk en vaardigheden. Wanneer ten minste één partij van een potentiële beurs de methode overweegt om van de andere partij het gewenste antwoord te krijgen, wordt marketingmanagement uitgevoerd. Daarom beschouwen we marketingmanagement als het selecteren van de doelmarkt en het verwerven, behouden en ontwikkelen van de kunst en wetenschap van klanten door het creëren, leveren en communiceren van superieure klantwaarde. We kunnen onderscheid maken tussen sociale en managementdefinities van marketing. Sociale definities geven de rol van marketing in de samenleving aan; marketeers hebben bijvoorbeeld gezegd dat het de rol van marketing is om ‘een hogere levensstandaard te bieden’. Dit is een sociale definitie die voldoet aan onze doelen: Marketing is een sociaal proces waarbij individuen en groepen waardevolle producten en diensten kunnen creëren, leveren en vrijelijk met anderen kunnen uitwisselen om te verkrijgen wat ze nodig hebben en willen. Managers zien marketing soms als de “kunst van het verkopen van producten”, maar veel mensen zijn verrast als ze horen dat sales niet het belangrijkste onderdeel van marketing is! Verkoop is slechts het topje van de marketing-ijsberg. De toonaangevende managementtheoreticus Peter Drucker zei: Er kan altijd van worden uitgegaan dat er verkoop nodig is. Maar het bedoeling van marketing is om verkopen overbodig te creeren. Het bedoeling van marketing is om de client te begrijpen, zodat het product of de dienst voor hem geschikt is en om zichzelf te promoten. In het ideale geval moet marketing klanten voorbereiden op aankopen. Dan hoeft u alleen nog maar het product of de dienst beschikbaar te stellen. Toen Nintendo zijn Wii-spelsysteem ontwierp, Canon zijn ELPH digitale camera-productlijn lanceerde en Toyota zijn Prius hybride auto lanceerde, waren deze fabrikanten zwaar geordend omdat ze het juiste product ontwierpen op basis van zorgvuldige marketingopdrachten.
https://www.webdeveloper.today/2022/11/crazy-incident-with-small-sqllite.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |