Advertenties zijn tegenwoordig ontzettend belangrijk. En lang niet alleen meer op een billboards langs de snelweg of als abri in een bushokje. Online advertenties zijn niet meer weg te denken. Denk aan social ads in Facebook en Instagram, maar natuurlijk ook Google Ads. Deze ads zorgen voor veel meer verkeer naar je website. Als Ads specialist of online marketeer ben je hier vast bekend mee. En dan weet je ook dat Google regelmatig met updates komt. Daarom is het belangrijk om deze updates en trends in de gaten te houden, om zichtbaar te blijven. Daarom nemen we je in dit artikel mee in de drie Google Ads trends van het moment, zodat jij bij blijft!
Google Ads is steeds meer aan het automatiseren. Dit maakt het adverteren een stuk makkelijker dan het nu is. De aanbevelingen die Google je geeft, worden nu zo geautomatiseerd dat ze in de toekomst meer kliks of conversies kunnen opleveren. Het nadeel van deze automatiseringen is dat Google Ads minder transparant wordt dan dat het nu is. Je hebt daardoor niet meer overal invloed op.
De doel-POAS strategie is een strategie waar al lange tijd over wordt gespeculeerd. De kans is toch wel groot dat dit in de tweede helft van 2021 gaat worden uitgerold. Doel-POAS staat voor Profit On Ad Spend. Dit betekent dat de strategie gericht is op winst, in plaats van rendement, wat we bij ROAS gewend zijn. Met de doel-POAS strategie zul je meer inzicht hebben op hoeveel een advertentie je concreet zal opleveren.
De laatste trend bestaat al even, maar zal toch nog populairder worden. Ook bij Smart Shopping zal er meer geautomatiseerd worden. Hierdoor zal je product eerder getoond worden op YouTube, Gmail, Display Advertising en Shopping Ads. Ben je niet helemaal thuis in deze trends en wil je het uitbesteden? Dan kun je altijd contact opnemen met online marketingbureau Amsterdam om het aan de Ads specialisten daar over te laten. |