Staat het bevorderen van de vitaliteit binnen jouw bedrijf hoog op de prioriteitenlijst? Bijvoorbeeld omdat je onlangs te maken hebt gehad met een medewerker die helaas overspannen is geraakt? Omdat je het personeel gewoon het hele jaar door wat meer in het zonnetje wilt zetten? Of omdat je net je eigen bedrijf bent begonnen en de vitaliteit standaard in de arbeidsvoorwaarden op wilt hebben genomen? In alle gevallen ben je druk op zoek naar het toepassen van een slimme strategie. Waar je zoal rekening mee kunt houden als je de vitaliteit in kaart wilt brengen, lees je in dit blog. Een optimale vitaliteit is de perfecte combinatie van fysiek welzijn en mentaal welzijnJe weet het misschien maar al te goed. Om de vitaliteit voor je medewerkers zo goed mogelijk te kunnen stimuleren, is het enorm belangrijk dat dit op zowel fysiek vlak als op mentaal vlak is. En wat de beste balans is, hangt weer erg af van ieder type medewerkers. Het is dus altijd enorm belangrijk dat je beide facetten aan kunt bieden, zodat iedere medewerker er weer op een eigen manier mee om kan gaan. Alleen op deze manier kun je de optimale vitaliteit bij jou op de werkvloer garanderen. Op deze manier boost je het mentale welzijn onder werknemersHet mentale welzijn wordt vaak door werkgevers over het hoofd gezien. En eigenlijk is dat reuze zonde, want dit bepaalt voor een erg groot deel de vitaliteit op de werkvloer. Enkele bekende voorbeelden van maatregelen die je hiervoor kunt bieden:
Op deze manier boost je het fysieke welzijn onder werknemersEn de volgende stap? Dat is natuurlijk het boosten van het fysieke welzijn. Dit kan door bijvoorbeeld vers fruit aan te bieden op kantoor, door eens in de maand met het hele team te sporten onder werktijd of door een fietsplan aan te bieden. Werknemers voelen zich daardoor fitter, komen met veel meer energie naar de zaak en blijven in de loop van de dag beter gefocust. En dat kan alleen maar positief uitpakken voor de bedrijfsresultaten. Met welke kleine aanpassingen ga je op korte termijn aan de slag binnen jouw organisatie? |